מייק המל ז"ל

לשעבר יו"ר אגודת הלהט"ב

הקשר הראשוני ביני לבין מנחם נוצר במר"צ בישיבות ההנהלה. מנחם היה מתעמת קולני, בעיקר בנושא הזנות בארץ ובעיקר עם זהבה גלאון. בהמשך, כשהוא הגיע למרכז הגאה בגן-מאיר יצא לנו לשוחח כמה פעמים. כאשר נשיא המדינה אז עזר ויצמן התבטא אודות 'הפייגלך' , מנחם היה יו"ר האגודה. הייתה הפגנה מול בית הנשיא והוא ניסה להרגיע את הרוחות.

מנחם היה זה שהבין שהמאבק שלנו בסופו של דבר הוא מאבק פוליטי שצריך להתרחש בזירה הפוליטית, בכנסת וכו', והוא היה זה ששם את הפעילות הפוליטית במרכז הפעילות של אגודת הלהט"ב. אני חושב שלהעז בכלל לחשוב על הכיוונים האלה, זו הייתה קפיצת דרך משמעותית.

בשלב מסוים היה איזשהו משבר מנהיגות באגודה או יריבות בינו לבין כמה אנשים, היו גם טענות שהוא השאיר איזשהו גירעון. אני אמנם קיבלתי אגודה גירעונית אבל זה בכלל לא היה קשור אליו.הייתי יו"ר האגודה בין 2004 ל-2012. מאוד הערכתי את היכולת שלו לפעול כפי שפעל. הוא עזר לנו עם כל מיני קשרים שהיו לו, למשל פגישה עם בוז'י הרצוג כשהיה שר התיירות, כשבאנו אליו עם הרעיון לקיים תיירות גאה. מה שהיום מובן מאליו לא היה מובן מאליו אז, לא היה פשוט להגיע לשרים, קשריו והיכולות שלו הביאו לפתיחת הרבה דלתות לקהילה.

מנחם היה אדם מאוד אכפתי, דברים היו חשובים לו, אני חושב שהוא הרגיש שננטש ע"י הקהילה כאשר הודח מראשות הוועד והוסט הצידה. הוא היה רגיל להיות יותר בולט. אז גם החלו ענייני הבריאות שלו להתדרדר. אני לא בטוח כמה פרגון הוא קיבל בקהילה. לצערי, אני הייתי מישהו חדש שנחת לתוך הסצנה מבחוץ. היום אני מצטער שלא הכרתי אותו יותר בתחילת דרכי, הוא יכול היה ללמד אותי הרבה מאוד על הארגון וגם על העבודה כלפי חוץ.